Bruisend Singapore

5 februari 2018 - Singapore, Singapore

Singapore: het is het kleinste land in Zuid-Oost Azië, maar wat is hier enorm veel te beleven!
Door haar torenhoge wolkenkrabbers, futuristische designs en de talloze shoppingmalls doet de stad eigenlijk enorm Westers aan. Wijken als Little India en Chinatown maken deze drie dagen in Singapore echter een bruisende en multiculturele ervaring!

Twee dagen geleden kwam ik aan in het hostel: Inncrowd Backpackers Hostel 2. Ik heb de metro genomen vanaf de airport en was drie kwartier later al waar ik moest zijn, en dat maar voor 2 dollar! Het hostel is goed verzorgd en ik kreeg een bed toegewezen in een kamer met 8 dames. Ik had van te voren bewust gekozen voor een women-only bedroom, want ik nam aan dat dames lekker stil slapen en dan zou ik niet wakker hoeven liggen door luid gesnurk.

Boy, was I wrong! Op mijn kamer liggen twee Canadezen (moeder en dochter), een Chinese, Koreaanse en twee Duitse dames, en wat maken die een partij lawaai!! De Canadese dochter is het ergst: ze slaapt met haar mond open en stopt soms met ademen, waardoor je niet alleen wakker wordt door het geluid van een drilboor maar daarna ook gedwongen wordt te blijven luisteren of ze niet langzaam dood aan het gaan is....
Gelukkig heeft de Koreaanse geen last van 'Haperende drilboor', want haar eigen grasmaaier geluiden gaan er gewoon overheen. Feest.

Als ik 's ochtends na mijn ontbijtje van twee toasts met jam in het zonnetje stap, ben ik de korte nachten gelukkig wel snel vergeten. De eerste dag ben ik samen met twee anderen van het hostel naar Chinatown gegaan, waar we tempels hebben bekeken, naar een museum zijn geweest en chow fun (soort wokgerecht) hebben gegeten. Het is bijna Chinees Nieuwjaar, dus de hele buurt is kleurrijk versierd in diverse tinten rood en overal hangen lampionnen. Hier en daar staan beelden met chinese horoscopen waar je toekomstvoorspellingen op kunt lezen. Daarnaast staan overal de gebruikelijke kraampjes met onbekende etenswaren en komen duizend verschillende geuren je tegemoet in de hitte en de drukte. Een mooi contrast vond ik de tempels: als je over de drempel stapt in je soepjurk (je moet je benen en armen bedekken) kom je in een serene ruimte waar het juist doodstil is. Hier en daar brandden locals wierrook en hoor je stemmen die zachtjes bidden. Het goud dat alle beelden bedekt doet bijna pijn aan je ogen en zelfs het plafond is volledig bedekt met versieringen. Super mooi om te zien!

Kort daarna stond ik ook even op de top van the National Library en keek ik uit over de stad.
's Avonds zijn we met een andere groep uit het hostel op pad gegaan met de step. Van 17:00 tot 23:00 uur 'savonds stuiterden we op twee wieltjes met een gammel stuurtje door Singapore, en het was fantastisch! De gids ging naar eigen zeggen op normaal tempo (lees: keihard) voor ons uit. We moesten ons best doen om hem bij te houden! We hebben door de shoppingmalls geraced, bijna een groep Chinezen omver gereden, twee lichtshows bekeken, en ons avondeten gegeten met geweldig uitzicht over de baai. Ook Gardens by the Bay hebben we niet overgeslagen (zie foto's). Deze 'megabomen' dragen bij aan de strategie van de overheid om meer groen in de stad te creëren. De bomen van 25 tot 50 meter hoog zijn volledig ecologisch: ze wekken zonne-energie op, absorberen regenwater en zijn bedekt met zeldzame tropische planten. Ook het volledige park eromheen is aangelegd met botanische tuinen en is een aangename toevlucht als je de wolkenkrabbers even beu bent.

Om een geweldige dag af te sluiten zijn we een drankje gaan drinken op het dakterras van Marina Bay Sands, wat met 57 verdiepingen een bizar mooi uitzicht geeft over de stad. Daar betaal je echter ook wel een aardig prijsje voor: het goedkoopste alcoholische drankje is 16 euro. We hebben er dus maar 1 gedronken, anders werden we Singapoor.

Vandaag en morgen heb ik nog wat tijd om de stad verder te verkennen, dus daar ga ik nog even volop van genieten!

Tot snel!
Xxx Sanne
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerwine:
    5 februari 2018
    Top Sanne, superleuk geschreven, ik zie alles helemaal voor me 😍😂😘 goede vervolgreis en dikke kus!
  2. Oma:
    5 februari 2018
    Geweldig om dit te te lezen Sanne..we genieten ervan op naar het volgende avontuur. 😍👐knuffel 💋
  3. Mama:
    5 februari 2018
    Ik geniet met je mee!!❤️
  4. Patricia & Franky:
    Echt mooi sanne!!! Liefs Patricia en Franky
  5. Peter:
    6 februari 2018
    Keep it up!!!
  6. Johan Dobbelaere:
    12 februari 2018
    Geniet maar wees voorzichtig zo tezien heb je al mooie dingen gezien gr. Van Johan en Anja en Mylan