One-way ticket to sunshine

2 februari 2018 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Jaren gespaard, maanden voorbereid en dan sta je opeens met je rugzakkie op Schiphol Airport.

Hoewel er tegenwoordig gemakkelijker vaker en verder gereisd wordt dan vroeger het geval was, blijft het voor mij toch iets heel speciaals. Je stapt in een gigantisch voertuig dat in de lucht kan blijven zweven, reist door meerdere tijdzones, en komt aan op een bestemming ver van huis. Daar kom je in een nieuw klimaat, met andere bewoners met een andere cultuur. Het is winnen van de zwaartekracht en tijdreizen tegelijk!

En wanneer je vaak gereisd hebt zou je denken dat het went. Met twee reisfanaten als ouders kwam ik bijna met de backpack al op de rug ter wereld. Het is dus niet gek dat ik hier weer op Schiphol sta. Maar man, wat blijft het rete-spannend! Die buikkriebels liegen er niet om!

Dit keer heb ik voor het eerst een one-way ticket gekocht: duur van de reis is dus unknown. Destination: Australië en Nieuw-Zeeland. Ik roep al 6 jaar dat ik dit ga doen, en nu is het echt zover! Ik heb er zo ontzettend veel zin in!!

Op mijn blog zal ik alle avonturen en gekke verhalen van deze reis delen, zodat ik ze zelf niet vergeet en ik julie op de hoogte kan houden. Genante momenten en dikke blunders laat ik uiteraard niet achterwege, dit is the real deal.

Hierbij alvast een klein overzicht van de vluchtroute, voor de echte die-hards die de vlucht ook online willen volgen (ik kijk naar jou Oma! :)) Met Finnair vlieg ik eerst naar Helsinki, vervolgens direct naar Singapore. Daar begint de reis, en verblijf ik drie dagen tot ik doorvlieg naar Sydney. Ik ben gewapend tegen de kou en krapte van het vliegtuig met een lekker dikke hoodie, comfi sportlegging (wie zegt dat leggings geen broeken zijn is stom) en veel leesmateriaal. Let's do this!

Ik ga nu boarden, adios muchachos! Spreek jullie snel!

Xxx Sanne

1. Reislogger:
    2 februari 2018
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Ilse:
    Geniet lieverd! Safe trip💋
  3. Lotte:
    2 februari 2018
    Aaah veel plezier! En geniet ervan ik ga je volgen. ;)
  4. Amy:
    3 februari 2018
    Have fun 💕!
  5. Gerwine:
    3 februari 2018
    Topper! Ik ga je volgen! Dikke kus en heeeeeel veel geweldige momenten verzamelen xxx
  6. Oma:
    4 februari 2018
    Genieten sjattie ik volg je nu. Groetjes van ons Léon én oma.